Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frode`s Civic Type R

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Frode`s Civic Type R

Hei!

Jeg har en Civic Type R med litt stereo inni, bilen er så å si færdig i første omgang, så det er vell kansje litt sent å lage tråd om den no, men det er vell bedre sent en aldri!

Bilen ble importert fra tyskland rundt juletider 2006, fikk skilt på den 29. desember siste dagen før avgiftsøkningen. Hadde da allerede handla inn spiller som skulle inn i bilen, en Alpine IVA-d310. Hele prosjektet skulle egentlig bare være en enkel stereo, men ting balla på seg og hele greia tredobblet seg i pris!

Bilen forble orginal i omtrent en måned før jeg begynnte på den i januar i år.

Vekt har vert en viktig faktor under byggingen, derfor er kunn dører dempet, subkassa laget i spon osv...

Dette er montert inn i bilen nå;

-Alpine IVA D310
    -Alpine PXA H701
    -Brax x2400.2
    -Hertz Mille Mlk 165

Alt av kabler er fra Audison Connetction utatt en optisk kabel fra Monster Cabel.

Dempematriell fra STPluss.

Litt bilder...

Dørene er dempet med STPluss Vibroplast, to lag i fremrehalvdel og ett i bakre. Ett lag med Splen på innsiden.

Subkassa er som skrevet tidligere laget av spolplater, bunnen er av 19mm og topp platene er av 12mm, ligger to 12mm oppå hverandre så det blir en på 24mm til sammen.

Kassa til forsterkeren, PXA`n og delefilterene.

Speildekselene.

Kablene på pasasjersiden, ble trangt om plassen ja...

Hadde egentlig avsluttet prosjektet mitt å slått meg til ro med sånn det er nå, men etter ett besøk i Rindalen med Jonny B for instilling (noe som foresten ble utrolig bra, var som å ta propper ut av ørene i forhold till sånn det var før, anbefales på det sterkeste å avlegge Jonny ett besøk for instilling!) pluss det at jeg kom godt ut av Emma konkuransen som ble holdt i malmedalen forje helg har jeg bestemt meg for å bygge om til aktiv kjøring av frontsettet, istedet for passivt som der er idag...

Lurer på om det ikke blir en Brax x2000.2 da jeg er veldig fornøyd me den jeg har nå, som foresten er en av de to Jonny brukte forje sesong...
    Honda Civic Type R

Alpine - Hertz- Brax

Med HONDA på hjertet!

Glemte jo helt av å legge inn bilde av det færdige bagsjerommet!
    Honda Civic Type R

Alpine - Hertz- Brax

Med HONDA på hjertet!

Comment

Se her ja, endelig kom tråden Du gjorde det veldig bra på EMMA, dette fortjente du Blir vell hardere konkuranse neste gang skal du se..Nye ting er på gang etter helgens konkuranse..Lykke til videre i EMMA! Vi sees senere..
      VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Takk for det Tommen! Bedre sent enn aldri vettu.... Regner med at det bikr hadere ja, jeg kjører jo frontsettet mitt passivt så jeg mangler jo endel instilinger... Er godt fornøyd med resultatet etter helga, men jeg må bygge om til aktivt, har insett det nå...
        Honda Civic Type R

Alpine - Hertz- Brax

Med HONDA på hjertet!

Comment

Samme her. Kjører bare midbassene aktivt sammen med subbene jeg, men bestillte meg en ny Genesis amp idag så vi får se hva som skjer til neste uke Blir den ferdig montert, drar jeg til Jonny neste helg for å justere litt enda en gang. Håper bare Engen får posta meg en signalkabel så den kommer til Mandan
          VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Var en tur innom med Lars Ove (RiZla) idag for å få pris på en Brax x2000.2 (2kanaler) å bygge om det jeg har nå til aktivt... Men Lars Ove lur som han er , har fått meg inn på tanken om å byge om til 3-veis... Da blir det å kjøpe en Brax x2400.2 (4kanaler) også en mellomtone... Ble ikke mye forskjell i pris på forsterkerne, så pris messig har det ikke så stor betydnig egentlig, men det jeg er usikker på er om det er så mye å hente på å bygge det om til 3-veis mot 2-veis som jeg har nå....

Av mellomtoner fikk jeg valget mellom Hertz Hl70, Folcal Utopia eller Brax Matrix.

Har plass til mellomtonene i a-stoplen, så plasering skal være greit...

Er usikker på hva jeg skal gjøre, trenger litt input...!
            Honda Civic Type R

Alpine - Hertz- Brax

Med HONDA på hjertet!

Comment

Bilde av a-stolpen, skal gå greit å få plass til en mellomtone her....
              Honda Civic Type R

Alpine - Hertz- Brax

Med HONDA på hjertet!

Comment

* Du har allerede IVA-D310 og PXA-H701 som er perfekt til 4-veis bruk
                * 4 kanaler'n blir ikke så mye dyrere enn 2 kanaler'n
                * Mellomtone investeringen river ikke så mye i lommeboka i forhold til det du får igjen i lydgjengivelsen.

HL70 er nok den som låter best til prisen, og kan være enklest å ha med å gjøre ihvertfall sammen med midbassene og diskantene dine, og vil også passe tonalt best sammen.

Med litt støpeplast og pussepapir så skal vi nok få til dette Frode
                Last edited by RiZLa; 25-06-2007, 18:42.
                Honda Civic
                Audison Thesis

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

Comment

den brax matrix er vel en dome mellomtone,og de er vel ikke så veldig glad i lav deling,hadde heller gått for en vanlig membran høytaler tror jeg.
                  "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

Originally posted by Jonny.B View Post
                    den brax matrix er vel en dome mellomtone,og de er vel ikke så veldig glad i lav deling,hadde heller gått for en vanlig membran høytaler tror jeg.
                    Den likte ikke noe særlig under 600hz (brax deler på 650hz i filteret sitt)

Vil nok si at HL70 og Utopia 3W2 er de lureste alternativene.
                    Honda Civic
                    Audison Thesis

Comment

Viss jeg skulle dratt inn ett annet høytalermerke så burde det jo i allefall bli Brax pga ampene, så da ligger det vell muligens ann til å bli Hl70... Som du sier Lars Ove så er det jo ikke mye ekstra det vill koste siden jeg uansett skal bygge om til aktivt, å viss lyden blir så mye bedre så...
                      Honda Civic Type R

Alpine - Hertz- Brax

Med HONDA på hjertet!

Comment

att lyden blir så mye bedre tonalt er vel ingen selvfølge,men til EMMA bruk så blir det enklere å få til den tekniske delen.
                        Last edited by Jonny.B; 25-06-2007, 19:20.
                        "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

Tonaliteten vil nok kanskje ikke bli så himla mye bedre (selv om jeg har tro på at en høyttaler i riktig høyde og samtidig vinkla mer mot deg vil gi en mer riktig og bedre mellomtone gjengivelse enn i ei dør innenfor et dørtrekk).

Det som vil bli mye bedre er lydbildet i sin helhet, plassering av instrumenter etc, Samtidig blir mellomtone og diskant plassert nærmere hverandre
                          Honda Civic
                          Audison Thesis

Comment

snakka med Lars Ove nå, Brax x2400.2 og Hertz Ml70 blir bestilt imårra.
                            Så nå blir det aktivt delt 3-veis istedet for passivt delt 2-veis, burde blir bra forskjell det!
                            Honda Civic Type R

Alpine - Hertz- Brax

Med HONDA på hjertet!

Comment

Originally posted by Frode View Post
                              snakka med Lars Ove nå, Brax x2400.2 og Hertz Ml70 blir bestilt imårra.
                              Så nå blir det aktivt delt 3-veis istedet for passivt delt 2-veis, burde blir bra forskjell det!
                              HL70 har jeg på lager, så de kan du hente i morgen om du vil

Men det skulle vært noe som heter ML70 ja.. Mille 3"
                              Honda Civic
                              Audison Thesis

Comment

Working...
                              X